lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Å så kom första snön till Örebro😊

Kategori: Träning

Jag älskar vintern, snö, mörker å kyla! Facebook har skvallrat om att det snöat i Örebro😊 För mig innebär vintern en tid med mycket mys och tända ljus hemma med familjen. Eller ja de i familjen som är hemma, typ inte tonårsdottern😉 hennes får man tvinga vid jämna mellanrum! 

Veckorna går i rasande fart och lika så med helgerna, de är alldeles för korta i mitt tycke☺️

Denna vecka har nästintill helt  spenderats i Sthlm, så känns som jag bara varit hemma och vänt...
Träningen har jag dock lyckats klämma in👍🏻
Lyckas få till 4 pass på 3 dagar, kommer nog inte upp i förra veckans resultat tyvärr... Tiden räcker inte till och träning får i mitt fall absolut inte bli ett stressmoment! 

Har förberett matlådor både till lunch och middag på tåget när jag är på resande fot. Ibland blir det lite tjatigt att äta samma till både lunch och middag när man inte hinner laga olika rätter. Men jag överlever, ibland lyxar jag dock till det och byter ut broccolin mot blomkål😉 
Mat behöver ju inte alltid vara "underhållande" utan det viktiga är ju att få i sig bra näring och det får jag ju! 


Ingen lyxmiddag men man tager vad man haver😉
Ångkokt broccoli, svarta bönor & en halv kycklingfilé smaksatt med pesto. 

Brukar alltid se till att ha 
• kokta bönor/quinoa 
• ångkokt broccoli/blomkål
• babyspenat
• kokta ägg 
• fetaost( på får/getmjölk) 
mm i kylen. 

Allt kan alltid toppas med en kallpressade olivolja av hög kvalité för att höja fetthalten i måltiden och därmed längre mättnad👍🏻👍🏻 
Mitt bästa tips! 

Detta underlättar när man snabbt behöver fixa matlåda eller är akut hungrig. Man slipper där med falla för andra snabba lösningar. Mina fallgropar brukar vara nötter, turkisk yoghurt eller en rågknäckis med Bregott. Egentligen igen big deal men det mättar inte på lång sikt vilket innebär att jag oftas äter en gång till...

Planering är a och o, iallafall för mig😊
Nu har jag bara 30 min kvar till Örebro och då blir det att njuta av ett bodybalance-pass innan jag cyklar hemåt! 

Önskar er en trevlig kväll❤️


Kommentarer


Kommentera inlägget här: