lchforebro.blogg.se

Optimera din hÀlsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#HÀlsa #Funktionell trÀning#LÄgkolhydratkost#Intervaller# KetonmÀtning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Bananpannkaka

Kategori: TrÀning

Haft en liten bloggpaus, men nu Ă€r jag tillbaka igen😊

Haft en toppenvecka, fyllt pĂ„ med massa ny kunskap och trĂ€ning. Blev hela 10 pass denna veckađŸ‘đŸ» Kroppen hĂ„ller och mer energi finns, kĂ€nslan Ă€r underbar! 

Ser jag tillbaka ca 4 Ă„r sĂ„ var kroppen i sĂ„ dĂ„ligt skick att jag knappt tog mig runt 3 km i spĂ„ret, tiden jag hade dĂ„ var 8,44 per km för att inte tala om smĂ€rtan i kroppen. 
Är otroligt tacksam och glad att jag Ă€ntligen Ă€r tillbaka dĂ€r jag var 2010. Dessa Ă„r har gett mig otroligt mycket kunskap, förstĂ„else och ödmjukhet inför mĂ€nniskokroppen. Det gĂ„r absolut inte att generalisera en mĂ€nniskokropp som vetenskapen allt för ofta gör. 
FĂ„r Ă€gna ett helt inlĂ€gg till detta Ă€mne och alla fantastiska mĂ€nniskor som hjĂ€lpt mig pĂ„ vĂ€gen med kunskap och reflektioner! 

Sista passet denna vecka blev en 5 kilometers löprunda, efter fylldes det pĂ„ bananpannkaka! 
Aldrig gjort det tidigare, blev glatt överraskad över hur gott det var. 
Jonas Coltings hade med det i sitt kompendie som jag fick pĂ„ en förelĂ€sning 2011. Det Ă€r ju bĂ€ttre sent Ă€n aldrig att testa😉

Bananpannkaka  

4 Àgg
1 mosad banan
En nypa himalayasalt 
1 msk kokosolja

Vispa ihop Àgg, salt och banan. Stek pÄ lÄg vÀrme nÄgra minuter per sida. Denna sats blev till 2 pannkakor. Det ska egentligen vara lite nötsmör i ocksÄ men hade inget hemma sÄ fick klara mig utan.
Supergott, enkelt Ă„ snabbt! Perfekt efter ett trĂ€ningspass😊

Eftermiddagen har spenderats i innebandyhallen och resulterade i vinst igen för IBF Örebros damlag. Hela 13-1 blev detđŸ‘đŸ» 

Nu ska kvĂ€llen Ă€gnas Ă„t att mysa med familjen❀ MĂ„ gott alles🍀



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: