lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Dag 3

Kategori: Livsstil

Godmorgon! 
Nu har jag ätit mat i dagarna tre och det har känts väldigt bra. Känslan av ketos finns kvar och hunger och sug är som bortblåst👍🏻 Börjar redan nu få ångest inför att jag ska på julbord på lördag och maten blir utom min kontroll😉 
Det är ju inte helt optimalt att hoppa mellan ketosdrift och glukosdrift om vart annat... Har iallafall fått en påminnelse om hur otroligt tryggt det är att vara i ketos, ska komma ihåg den känslan🙏🏻 

Har ju under 2015 ätit en väldigt liberal lchf med ca 70-80 gram KH/dygn. Har funkat väldigt bra och har känt mig pigg på den typen av lchf också. Det enda som varit tufft är ju suget/hungern och det vill jag undvika nästa år. 

Igår serverades grönkål hemma för första gången. Tyckte att det var supergott så det blir definitivt fler gånger. Hittade denna på Coop. 

Sköljde den väl och hackade i bitar. Sedan stekte jag den på låg temperatur i massa kokosfett. Kryddade den med svartpeppar, cayennepeppar & himalayasalt.

Till grönkålen serverades köttfärs (KRAV). Den kryddades med vitlök, spiskummin, chilipulver & himalayasalt.
För att höja fetthalten i måltiden så toppade jag köttfärsen med 25 gram smör. 

Så jäkla gott blev det och mätt blev jag också😊 Detta får bli den nya keto-köttfärssåsen👍🏻


Har under två dagar åter kostregistrerat vad jag äter för att få en bild av näringsfördelning och kcal-intag. 
Resultatet blev:

Helt perfekt🙏🏻👍🏻 målet är att ligga runt 80% i fettintag och resterade 20% fördelas lite hur som. 

Lite nyfiken är jag ändå på hur lördagen kommer påverka... Får mäta ketoner och glukos innan jag far iväg och så får jag mätta dagarna efter och se hur lång tid det tar för kroppen att hitta tillbaka. Det kanske också motiverar mig lite extra att hoppa över ett och annat glas vin😉
Önskar er en trevlig onsdag❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: