lchforebro.blogg.se

Optimera din hÀlsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#HÀlsa #Funktionell trÀning#LÄgkolhydratkost#Intervaller# KetonmÀtning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Over and out!

Kategori: Livsstil

Hua, det var tvĂ„ jobbiga dygnđŸ˜± Tur jag vaknade och mĂ„dde bĂ€ttre i lördags, annars hade jag gett upp! 
Har ÀndÄ beslutat mig för att avbryta fastan, har inte riktigt fÄtt den effekt och pigghet som jag strÀvar efter. Dock blev det fyra dygn och 5 timmar totalt.

Ville förbereda magen för mat, detta gjorde jag genom att dricka psylliumfröskal till frukost och lunch. 

1 msk till 3,5 dl vatten. 

Kollade mitt blodsocker och ketonvĂ€rde pĂ„ eftermiddagen före maten. 
Resultat: 
Blodsocker 3,8 mmol/L
Blodketoner 2,8 mmol/L

Kollade Ă€ven blodsockret 2 timmar efter mĂ„ltiden och dĂ„ lĂ„g blodsockret pĂ„ 6,1 mmol/L. Det fĂ„r man vĂ€l tycka Ă€r ok😉

Maten jag valde att Ă€ta som första mĂ„ltid var: 
2 skivor nötrulle och broccolimos gjord pĂ„ ca 75 gram Ă„ngkokt broccoli och 25 gram ghee. 

En vĂ€ldigt liten portion men vĂ„gar inte Ă€ta mer idag Ă€ven om hjĂ€rnan tyckte nĂ„got annat! 
Klokt av mig att hejda mig för ca 40 minuter efter mĂ„ltiden fick jag lite magknip. Men det var snabbt övergĂ„ende, sĂ„ imorgon blir det fortsatt smĂ„ mĂ„ltider sĂ„ att kroppen hĂ€nger med! 

SĂ„ vad tycker jag dĂ„ om lĂ„ngtidsfasta!?đŸ€”đŸ€”đŸ€”đŸ€”đŸ€”
Vill nog vĂ€nta och se hur kroppen kĂ€nns i veckan innan jag uttalar mig😊 Men jag tror pĂ„ sett och vis att kroppen/organen behöver vila och fĂ„ tid för Ă„terhĂ€mtning dĂ„ och dĂ„. Livsmedelsverkets rekommendationer Ă€r ju att stĂ€ndigt fylla pĂ„, bĂ„de vatten och mat. Detta leder ju till att vi aldrig Ă„terhĂ€mtar oss utan bara belastar, för sanningen Ă€r ju den att nĂ€r vi Ă€ter sĂ„ stressas vĂ„r kropp och en stressad kropp utsöndrar stresshormoner pĂ„ gott och ont! 
Dock brukar jag ju i vanliga fall endast Ă€ta 3 ggr/dag och kontinuerligt köra detox, sĂ„ jag tror att jag Ă€ndĂ„ Ă€r ganska snĂ€ll mot kroppen min. 

Har Ă€nnu ingen plan för fortsatt ketos men jag klurar nog ut nĂ„got. Vill gĂ€rna befinna mig dĂ€r, kĂ€nslan av ketos Ă€r superskönt😊 Vet dock inte om lĂ€get Ă€r riktigt rĂ€tt just nu, julbord, avslutningsfest, julafton, nyĂ„r Ă€r ju pĂ„ intĂ„gande. Det kommer för min del innebĂ€ra nĂ„gra avsteg... SĂ„ det kanske Ă€r dags för mitt första nyĂ„rslöfte!!?😉 ÅR 2016 ska bli mitt KeToS-Ă„r! FĂ„r helt enkelt vĂ€nta och se vad Ă„ret bjuder pĂ„!

Kaffefritt liv var det ju ocksÄ....
Klurar fortfarande pĂ„ vad frukosten ska bestĂ„ av imorgon... Brukar ju ta en MBC men nu nĂ€r jag varit utan kaffe i 4 dagar borde jag ju fortsĂ€tta att vara det ett tag till😉 FĂ„r helt enkelt sova pĂ„ saken Zzzz

Hoppas ni haft en fantastisk 2:a advent❀ Ta hand om er!

Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: