lchforebro.blogg.se

Optimera din hÀlsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#HÀlsa #Funktionell trÀning#LÄgkolhydratkost#Intervaller# KetonmÀtning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Vilken vecka...

Kategori: Recept

Det blev inte alls som jag hade tĂ€nkt😉 FlĂ€sklĂ€gget blev dock precis som jag tĂ€nktđŸ‘đŸ»


I med 1 kg kĂ„lrot, 3-4 morötter och 1 gullök skurna i bitar. LĂ€gg i flĂ€sklĂ€gget, 10 svartpepparkorn, 4-5 lagerblad och hĂ€ll till sist i ca 0,5 liter vatten. 
Sen fick det tillagas i slowcookern i 8 h. 

PĂ„ eftermiddagen var det bara att dra isĂ€r köttet frĂ„n benen och fiska upp rotsakerna. Rotsakerna mixade jag med smör och vips sĂ„ hade jag rotmos! 

Supergott som alltid med husmanskost! 

Benen slĂ€ngde jag ner i slowcookern igen och tillagade pĂ„ low i ytterligare 12 timmar, det resulterade i fantastisk gelĂ©. 

Detta har jag fryst i in 4 delar. Enkelt och gott att slÀnga ner i en soppa/gryta för extra smaksÀttning. Enkelt knep att höja nÀringsstatus i maten, massa nyttiga aminosyror, vitaminer och mineraler!

Men pĂ„ tal om veckan... Fick oss en liten överraskning i onsdags😁 vattenlĂ€cka i sonens rum! TĂ€nkte först att detta ska vĂ€l gĂ„ bra, men nĂ€r jag kom hem idag och insĂ„g att ljudvolymen pĂ„ torkflĂ€kten inte var speciellt lĂ„g... Ja, dĂ„ insĂ„g jag att fredagsmys troligtvis uteblir😂 Det som inte dödar det hĂ€rdar, i med öronproppar och pĂ„ med textad tv sĂ„ ska nog denna helg gĂ„ att uthĂ€rda ocksĂ„đŸ˜‰
Önskar en hĂ€rlig helg❀ SjĂ€lv ska jag hĂ„lla mig undan hemifrĂ„n! 

Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: