lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Vårfeelings idag☀️

Kategori: Livsstil

Vilken fantastisk dag, äntligen lite sol och värme😊 
Tidigt i morse var det dock minusgrader när sonen och maken for iväg på innebandy vid 7 tiden. Själv valde jag att ligga kvar under täcket med en kaffe😉 Tacksam för en lugn och skön morgon🙏🏻 det är livets lyx☺️
På förmiddagen fixades syrad vitkål för första gången och nu blir det lite väntan till avsmakning sker nästa helg😊
Jag hyvlade ca 1 kg vitkål och 300 g rödkål med osthyvel. 
Blanda samman vitkålen med 1 msk himalayasalt. Lägg hälften i en tålig fryspåse. Sprid ut kålen och platta ut den, pressa den sedan med en kavel. Lägg över i glasburk och gör lika med andra hälften av kålen. 

Blanda rödkålen med ca 1/2 msk himalayasalt, kavla kålen på samma vis som ovan. 

Jag fyllde vitkål-rödkål-vitkål i burken, mest för syns skull! 

Burken är nu fullproppad upp till kanten med kål och himalayasalt. Burken ställer jag i skåpet ovanför kylen och hoppas att syrningen kommer igång som den ska! Minst 5 dagar ska den stå mörkt. Så nästa helg får ni veta resultatet, jag hoppas ju verkligen att det är så här enkelt att fixa syrad kål✊🏻✊🏻 toppen för magen och matsmältningen! 

Provar även att göra fläsklägg i slow cookern idag, återkommer imon om det blev någon middag överhuvudtaget😉
Denna maskin räddar mig många gånger, perfekt "matlagare" när man är iväg och vill ha maten klar när man kommer hem👍🏻 Rekommenderas! 
Tackar maken för löpsällskapet ikväll och önskar er andra en fortsatt härlig söndag❤️ Själv ska jag vila mig i form i soffan😉

Kommentarer


Kommentera inlägget här: