lchforebro.blogg.se

Optimera din hÀlsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#HÀlsa #Funktionell trÀning#LÄgkolhydratkost#Intervaller# KetonmÀtning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Det lugna jullovet😁

Kategori: Livsstil

Julen Ă€r förbi och imorgon vankas nyĂ„rsafton! Tyckte den 16 december att mitt jullov kĂ€ndes som att jag skulle vara ledig en evighet, men sĂ„ kĂ€nner jag inte i dagslĂ€get! Dagarna har varit fyllda med en massa mĂ„sten, sĂ„ min vision att vila upp mig förblev just en vision... 

Julafton tillbringades med min familj pĂ„ förmiddagen och makens pĂ„ eftermiddagen/kvĂ€llen. En fantastiskt mysig dag i gott sĂ€llskap❀ 

Juldagen blev det sedvanlig bio med maken, barnen och min svĂ€gerska och hennes make. SĂ„g Tsatsiki, farsan och olivkriget. Lite lĂ„ngtrĂ„kig film men Ă€ndĂ„ en gullig historia om att ingenting Ă€r omöjligtđŸ™đŸ» 
KvÀllen spenderades hemma i lugn och ro med ett stort pussel, stort för oss iallafall, hela 1000 bitar.
Kan sĂ€ga att det tog ett par dagar😉
Men det Ă€r lite tradition att lĂ€gga pussel under julen, mysigt att umgĂ„s i det tysta och hjĂ€rngympa fĂ„r man pĂ„ köpet😃

Annandagen var jag medbjuden till Actic Haga för att delta pĂ„ ett maratonpass🙈 Valde att fasta som jag gjort de övriga dagarna fram till kl 12-13. Dock hade jag med mig en kokosvatten i reserv ifall jag skulle bli matt. Passet gick helt ok, det enda jag kan ha synpunkter pĂ„ var det snabba tempovĂ€xlingar som var med i GRIT Cardio, hĂ€ngde inte riktigt med dĂ€r😂 Kan hĂ€nda att jag testar det igen....?! Eller sĂ„ hĂ„ller jag mig till de lite lugnare varianterna, bodypump, CXWORX & bodybalanceâ˜ș roligt var det iallafall och trĂ€ningsvĂ€rk kom som ett brev pĂ„ posten dag 1 & 2đŸ’ȘđŸ»đŸ’ȘđŸ»đŸ˜ƒ

Har Ă€ven hunnit med en tur till Finland, min lilla mormor som fyller 100 Ă„r om tvĂ„ dagar drabbades tyvĂ€rr av en liten TIA innan jul. SĂ„ hundraĂ„rskalaset som var tĂ€nkt pĂ„ nyĂ„rsafton blev instĂ€llt och jag valde att Ă„ka och besöka henne tidigare❀ Tog bĂ„ten över med mor och far pĂ„ söndagen och valde sedan att ta flyget/tĂ„get hem pĂ„ mĂ„ndagskvĂ€llen. Var vĂ€ldigt smidigt att ta sig mellan Helsingfors & Örebro, pĂ„ 6 h var jag hemma! Betydligt smidigare Ă€n att Ă„ka bĂ„t t&r dĂ„ hade jag inte varit hemma förens tisdag runt 14 tidenđŸ‘đŸ» och SJ höll sina tider😉

IgĂ„r njöt vi av vintern som Ă€ntligen kom, det firade vi genom att Ă„ka lite bob i LillĂ„n tillsammans med svĂ€gerska och barn! Äntligen lite snö och kyla, dock hade jag pĂ„ tok för lite klĂ€der pĂ„ mig. Har ingen rutin pĂ„ klĂ€der efter vĂ€der😉

Idag serverades KRAV kyckling!

Smaksatte den med hemgjord grillolja, vitlöksklyftor & smör. 
Skiva 5 vitlöksklyftor i tunna skivor. Tryck upp smörbitar och vitlöksskivorna under skinnet pĂ„ kycklingen. 
Blanda 0,5 dl olivolja och 2 msk soya. HÀll sedan pÄ kryddorna:
1 tsk vitlökspulver 
1 tsk lökpulver
1 tsk chilipowder 
0,5 tsk curry
1 krm cayennepeppar 
2 krm malen svartpeppar 
1 tsk himalayasalt 
Blanda samman allt och gnid in kycklingen med oljan. 
Tillaga i 175 grader i 1,5-2 h eller tills innetemperaturen Ă€r 70 grader. 

Till kycklingen serverades ugnsbakad sötpotatis, Àven den kravmÀrkt!

Den lagades tillsammans med kycklingen, picka smÄ hÄl i skalet med en potatissticka.

Smakade toppen! 
Tack en en gĂ„ng Coop för att ni alltid levererar KRAV produkterđŸ™đŸ» det enda pĂ„ tallriken idag som inte Ă€r kravmĂ€rkt var isbergssalladen. Man kan ju inre fĂ„ allt😉 Jag Ă€r iallafall otroligt tacksam för att jag kan vĂ€lja bra alternativ bĂ„de för mig sjĂ€lv, familjen, miljön och djuren! 

Imorgon vankas kalasdag och nyĂ„rsafton! Sonen fyller 9 Ă„r och det firas frĂ„n morgon till kvĂ€ll, fullt ös dagen lĂ„ng! FĂ„r se om jag hinner uppdatera er imorgon, om inte sĂ„ önskar jag er alla ett Gott Nytt och HĂ€lsosamt År 2016❀ Ta hand om er😘

Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: