lchforebro.blogg.se

Optimera din hÀlsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#HÀlsa #Funktionell trÀning#LÄgkolhydratkost#Intervaller# KetonmÀtning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Slowcooker!

Kategori: Recept

Slowcookern Ă€r verkligen fantastiskđŸ™đŸ» imorse innan jag for ivĂ€g pĂ„ utbildningsdag slĂ€ngde jag i en hel kyckling i denna grymma maskin! 

Jag började med att slĂ€nga ner 2 morötter som jag skurit i stavar och 1 gullök som jag klyftat. Sen skivades 4 vitlöksklyftor som trycktes in under skinnet pĂ„ kycklingen, runt om kryddades det rikligt med himalayasalt, svartpeppar och curry. 
I med kycklingen i slowcookern och hĂ€ll ca 1,5 dl vatten runt om, starta upp och efter 8 timmar har man en supermiddag klar😊
Till detta serverades sjögrÀsnudlar.

Tror det Ă€r andra gĂ„ngen under mina 8 Ă„r som jag Ă€ter dessa. Har tidigare Ă€tit dem kalla och inte riktigt gillat det men sĂ„g i en artikel i dagarna att de var goda att vĂ€rma. Testa mĂ„ste man ju och dessa passar ju perfekt nĂ€r kylen Ă€r tom pĂ„ grönsaker under en striktare periodđŸ‘đŸ» blev glatt överraskad över smaken😃

Tur man inte alltid Ă€ter med ögat😉 för detta var inte det tjusigaste bilden som publicerats hĂ€r. 

Smakade bĂ€ttre Ă€n det sĂ„g ut iallafall! Önskar er en fortsatt skön kvĂ€ll❀

Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: