lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Nytt år!

Kategori: Livsstil

Haft härliga, lata & mysiga vinterdagar med familjen❤️
Starta nyårsaftonen med födelsedagssång på engelska (fråga mig inte vart den idén kom ifrån😂) och födelsedagsfrukost på sängen för sonen som fyllde 9 år.
Sen rullade dagen på i en rasande fart😃 Skridskoåkning, korvgrillning och födelsedagsfika på dagen! 

Till kvällen blev det trerättersmiddag med familj och vänner! Då Max inte gillar jordärtskockssoppa som serverades till förrätt, så fick det bli hummer till honom. 
Till varmrätt blev det ryggbiff & potatisgratäng för icke lchfare😉 och rökt lax (som svågern fixat) och fänkålsgratäng till oss övriga! 
Supergod lax som passade perfekt ihop med fänkålen👌🏻 Kommer helt klart att ätas igen! 

Tyvärr blev det inga matbilder tagna denna gång... Folk i min omgivning har tröttnat lite på att det alltid ska tas bilder precis när man ska slå sig ner för att äta😉 tänkte att jag snällt låter bli att fota under nyårsmiddagen!

Till efterrätt bjöds det på hemgjord glass med smak av mango, botten av hasselnötter och toppat med frukt (sharon & kiwi). 

En fantastisk middag i härligt sällskap❤️ 

Året avslutades med att titta på nyårsraketer och så skålades det med Bollinger🍾!  

Så nu ser vi med glädje fram emot 2016 och är övertygade om att det kommer bli ett fantastiskt år🙏🏻 Positiv inställning leder till positivt liv😉❤️
Startade 2016 med bobåkning och snögubbsbygge☺️ 



Fantastisk träning att springa upp och ner för pulkabackar och att dra sonen på boben till och från backen👍🏻 Härliga vinterdagar med frisk luft och massa rörelse😃

2016 kommer bli ert striktare år än mina två sista samt kommer jag att lägga in mer fasta än tidigare. Min kropp behöver minimalt med stress och massa avlastning, så dessa två punkter ska uppfyllas under detta år! 

Startade med en MBC i morse😋 Har nog bestämt mig för att fortsätta unna mig mitt morgonkaffe. Älskar min morgonkopp och det är ett perfekt sätt att få i sig extra mycket fett! 

Efter drygt tre timmar började jag känna mig hungrig så det fick bli en frukost/lunch bestående av två stekta ägg och 1,5 dl stekt köttfärs. 

Har håller mig mätt i 4 h till på denna frukost/lunch, än är jag inte hungrig och tanken är att vänta in hungerkänslorna😊 Vill styras av hormoner igen och inte av ett beteendemönster som samhället skapat åt mig...

Ser med spänning fram emot ett balanserat och hälsosamt 2016❤️ Hoppas ni blir inspirerade av att göra det samma av ert 2016😊 Ta hand om er❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: