lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Dagar, veckor, månader...

Kategori: Allmänt

Hej Hallå! Dagar blir veckor blir månader😊 det var ett tag sedan jag skrev! Det har varit en intensiv tid för mig så har fått prioritera bort ett och annat för att få ihop livspuzzlet. 
Men sista tentan skriven, pendlandet till Stockholm är över, praktiken på Region Örebro län har startat, seriespelet i innebandy är över, hockey/innebandy säsongen närmar sig slutet och min rehab har börjat ge resultat😊 som sagt intensivt har det varit men ack så underbart🙏🏻 
Har dessutom tackat ja till nytt jobb och ny lägenhet😊 Så i juni 2016 börjar jag som upphandlare på Regionen och juni 2017 flyttar vi in i en nyproducerad lägenhet på Arlatomten. Allt känns toppen❤️ Har dessutom tack vare en inspirerande kollega anmält mig till Runacademy👍🏻 så nu ska jag förhoppningsvis utvecklas som löpare också, känns jättespännande! Mycket att se fram emot😃

Efter lite extrajobb på vårdcentralsjouren och en träningsmatch i innebandy med damlaget  kunde jag äntligen planera in en mysig matlagningkväll här hemma, känns som evigheter sedan jag unnade mig att laga mat med kärlek😉

Förrätt Champinjonsoppa 

500 g champinjoner 
3 gula lökar 
50 gram smör

Skölj champinjonerna och skiva i tinna skivor. Finhacka löken. 
Stek i smör tills all vätska är borta.

Lägg över 2/3 delar av champinjonerna i en kastrull låt resten ligga kvar i stekpannan.
Häll på 2-3 dl vispgrädde, mixa soppan slät med en stavmixer. Häll i ca 2 dl kycklingbuljong, smaka sedan av med himalayasalt och svartpeppar. 
Häll upp i tallrik och toppa med ruccola!


Stekt ankbröst med svampstuvning

Skär snitt i skinnet på ankbrösten, lägg filéerna i en kall torr panna och stek på medelvärme i ca 20 min. Ös filéerna med stekfettet från ankan ett par gånger minst.
Krydda dem med svartpeppar och himalayasalt, skinnet ska bli knaperstekt. 
Dra av stekpannan från plattan och sätt på locket, låt filéerna vila ca 10 minuter under lock.

Under tiden:
Fyll på med ca 1,5-2 dl vispgrädde i stekpannan (med 1/3 av de återstående champinjonerna) och låt puttra tills det tjocknar, smaka av med himalayasalt och svartpeppar. 

Servera med en spenat & ruccola. 

Magiskt gott kan jag meddela☺️ till detta serverades ett av mina favoritviner!


Detta märke är fantastiskt i både rött och vit👌🏻

Önskar er en fortsatt härlig lördag och jag ska försöka hinna uppdatera lite oftare än jag gjort sista tiden❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: