lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Som jag längtat efter...

Kategori: Träning

Haft en härlig dag idag😊 Först ett bra träningspass på Actic, blev några av mina rehab-övningar och 3 km löpning. Bestämde mig innan för att ställa hastighet 10 km/h och lutning 1,0. Rörde det inte en endaste gång😉 Träningen gick finfint så kör på lördag igen👍🏻 Varvar Actic varannan dag och hemma varannan, har fått en del övningar som jag lika gärna kan göra hemma. Tycker det är supersmidigt! 

Efter träningen fick jag äran att vara barnvakt åt världens sötaste J❤️ Så mysigt dock kände jag mig lite ringrostig. Hur underhåller man en 10 månaders... Vi löste det med att titta ut genom alla fönster, äta på alla leksaker vi hitta och läsa tidningar och reklam om och om igen👍🏻 Tror jag fick godkänt😉

På eftermiddagen hade jag ett efterlängtat möte med sjukgymnast nummer 2. Eller efterlängtat kanske var att ta i😉 Ogillar alla dessa behandlingar egentligen men man måste ju ha experthjälp när kroppen indikerar att något är fel! 
Så nu hoppas jag på att Arvid på City Kliniken kan hjälpa mig med ryggen. Vi har iallafall påbörjat och tillsammans med PT Maria Palmroth så ska vi nog kunna få ordning på denna obalanserade kropp! Fortsättning följer.....

Har fastat idag, tyckte att det gått på tok för länge sedan sist. Körde en 24 timmars och har varit både pigg och klartänkt idag👍🏻👍🏻👍🏻 Valde dock att behålla mitt morgonkaffe för att slippa huvudvärk☺️ 
Blev inspirerad av min bästis E att haka på hennes 5:2. Har inte testat det innan så det blir spännande att se hur kropp och knopp reagerar. Tänker under 2-dagarna köra helfasta, tror det passar mig bäst. Fortsättning följer även på denna....

Då jag kom hem sent från Sthlm igår så blev middagen inte förens 19, så dagen blev lite lång idag... Väntade och väntade på att få äta igen😉
Serverade ikväll en härlig KRAV sallad, trodde att jag skulle få behålla den själv men ack så fel jag hade! Salladen försvann i ett nafs😂

En stor skål med:
Babyspenat
Spetspaprika
Gurka
Tomat
Alfalfagroddar
Rödlök
Fetaost

Till salladen serverades en vinegrett gjord på:
1 pressad citron
0,75 dl olivolja
1 pressad vitlöksklyfta
1/2 tsk himalayasalt 
2-3 krm svartpeppar
1 krm cayennepeppar 

Häll allt i en flaska och skaka kraftigt! 

Som jag har längtat efter sallad, har ju nästan bara ätit spenat, blomkål och broccoli sista tiden☺️ och att lyxa till med fetaost var ju pricken över i:et😃 

Kanske kan tänkas bli en sallad som tillbehör till morgondagens kycklingfilé tillsammans med en tzatziki!?

Nu blir det myskväll i soffan med familjen❤️ Må gott😘

Kommentarer

  • Ella säger:

    Tips på hemmaövningar mottages med varm hand :)
    Ryggen dödar mig snart!

    2016-01-15 | 07:13:04
  • Anonym säger:

    Tips på hemmaövningar mottages med varm hand :)
    Ryggen dödar mig snart!

    2016-01-15 | 07:13:14

Kommentera inlägget här: