lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Förkylning NEJ TACK!!!

Kategori: Huskurer

Många runt om kring är magsjuka, förkylda, febriga....mm. Själv håller jag mig frisk :-) Tänkte dela med mig av några heta tips!
Förutom att jag äter en väldigt strik LCHF-kost så har jag även stenkoll på pH-värdet i kroppen. Basilusker trivs nämligen inte i en basisk kropp! pH-värdet bör ligga mellan 7,38-7,42 testas enkelt med hjälp av pH-papper. kan köpas på Apoteket eller hälsokost. Åtgärd vi försurad kropp är att tillsätta 1 tsk bikarbonat i ett glas vatten.
 
1 msk Gurkmeja i ett glas vatten stärker ditt immunförsvar, tar det vid kännigar av bihåleinflammation. TOPPEN bra men inte så gott, fast det är väl ingen medicin ;-) SKÅL!
 
Starta vaje morgon med ett glas sellerivatten verkar antiinflammatoriskt och pH-balanserande! Jag använder mig av en råsaftcentrifug. Kör ner 3-4 stjälkar, bland saften från sellerin med ca 1liter vatten.
 
Dessa små knep håller virus, bakterier och svamp borta!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: