lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Rosabandet!

Kategori: Livsstil

En liten tanke angående bröstcancer...
Bröstcancer är kvinnans vanligaste cancersjukdom ca 15-20 kvinnor insjuknar vaje dag i Sverige.
Naturligtvis är det jätteviktigt att stödja dagens forskning som gör otroliga framsteg när det gäller behandling och viktigt att poängtera att allt fler liv rädda tack vare det.
 
Men.... Jag själv har tagit ett viktigt beslut!! Att göra vad jag kan för att hålla cancercellerna borta.
  • Man vet idag att cancerceller bara kan livnära sig på glukos och fruktos så därför undviker jag att överkonsumera det.
  • Jag väljer bort spannmål, potatis, ris, socker, importerad frukt mm och äter i stället rikligt med grönsaker, rotfrukter och svenska bär/frukter.
  • Försöker även i den mån det går att köpa eko/KRAV.

Kemikaliebelastningen på kroppen är idag stor! Vi får i oss kemikalier via dricksvattnet, luften, maten och produkter vi använder på huden.

  • Luften är inget jag kan påverka men att ta en promenad i skogen och andas frisk luft då och då skadar inte ;-)
  • Dricksvattnet kan man rena genom att investera i en dricksvattenrenare från www.jms-vattenrening.se 
  • Maten jag äter ska var så "ren" som möjligt. Fri från tillsatser och som producerats fram på så naturligt som möjligt. Naturbeteskött och ägg från frigående KRAV höns.
  • Jag undvik hudlotion, deo, shampoo, balsam mm som är fyllda av kemikalier.Det finns bättre val dock är det ingen garanti att eko-produkter är bättre så var uppmärksam.
 
Även vi har ett ansvar för vår hälsa och bör göra det vi kan <3 Må gott!!

 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: