lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Värmande Gulaschsoppa!

Kategori: Recept

Torsdag 29 november och vinterkylan är äntligen här. Idag fyller jag 32 och tänker bjuda mina nära å kära på lite värmande gulaschsoppa med smulad fetost och smetana som tillbehör.
 
Ser fram emot en härlig kväll med massa tända ljus, god mat och underbart sällskap <3 och er tänkte jag bjuda på mitt recept :-)
 
1 kg högrev (tärnad 1*1 cm)
1-2 msk kokosfett
1 liter vatten
3 gula lökar (hackad)
2-3 vitlöksklyftor 
3-4 tomater (tärnade)
2-3 msk tomatpuré
3-4 msk paprikapulver
1 gul paprika
1 röd paprika
Salt och Svartpeppar
 
Bryn köttet i kokosfett i en gjutjärnsgryta, lägg i löken, vitlöken, tomaterna och fyll sedan på med vatten. Tillsätt kryddorna och tomatpuren och koka upp.
Låt småkoka ca 2 timmar så att lök, vitlök, tomat kokar sönder och köttet blir mört.
 
Hacka paprikan i småbitar och vänd ner dem när du tagit soppan från plattan sätt på locket.
Låt soppan vila ca 30-40 min innan servering.
 
Servera med en STOR klick smetana, toppa med smulad fetost och hackad chili.
 
Smaklig måltid :-)
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: