lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Bihåleinflammation!

Kategori: Huskurer

Blev en ofrivillig paus i bloggandet. Efter söndagens kettlebellpass bröt bihåleinflammationen ut med full kraft.
Har med hjälp av gurkmeja kunnat förhindra utbrott sista året.  Men det går kanske inte att lura kroppen i all evighet med samma huskurer ;-)
 
Har dock testat en ny :-D med lyckat resultat!
 
Innan jag började med LCHF hade jag ofta bihåleinflammation ca 2-3 ggr/år och det varade alltid 7-10 dagar med fruktansvär smärta i huvudet.
Är så lycklig över att jag idag har fruktansvärt ont endast 1-2 dagar när jag känner av att det är på gång tills att det avtar.
Insjuknade på söndag kväll och vaknade utan smärta idag tisdag, helt fantastiskt!
 
Min lilla huskur:
 
Morgonboost
1/2 grape
2 stjälkar selleri
2 morötter
 
Kör allt i en råsaftcentrifug.
Ta 1 msk kokosfett tillsammans med juicen.
 
Kvällsboost
1/2 pressad grape
2-3 pressade vitlöksklyftor
 
Bara blanda ihop och botten upp :-)
 
 
 
Fick en ny hjälpreda till köket av familjen på julafton. Uppskattas massor!
Kan både riva, skiva, mixa, vispa och pressa. Den är lätt att plocka isär och hålla ren, en kanon produkt!
 
Önskar er en härlig tisdagskväll <3

Kommentarer


Kommentera inlägget här: