lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Lite slarv blev det allt...

Kategori: Livsstil

Lite slarv blev det på ledigheten. Slarvar dock bara med råvaror av god kvalitet!!
 
Tryffel är en svag punkt för mig och det har jag ätit en hel del av och faktiskt klarat av utan att må speciellt dåligt.
Så jag åkte ur ketosen snabbt som tusan... men det var väntat. Bestämde mig för att komma tillbaka så fort som möjligt igen så min fasta startade 1/1 kl 15.00 och den 2/1 kl 11.00 var jag tillbaka i ketos igen :-)
Mina blodketoner låg på 0,7 så kl 13.00 åt jag min lunch.
 
3 stekta ägg och en sallad på savoykål, 0,5 dl kidneybönor, 2 msk olivolja, vinäger, chiliflakes, salt och peppar.
 
                                   
 
Har köpt mig en liten ministekpanna på Åhlens som är kanon att steka sina ägg i. Brukar ta 2-3 ägg då får jag en fin rund äggomelett med hela äggulor i. Mums!
 
Fastan kändes riktigt bra denna gång och att vara tillbaka i ketos kommer vara toppen. Har nämligen saknat  de där extra timmarna man får när man är i ketos. ( se tidigare inlägg om ketoner mitt favoritbränsle)
 
Önskar er en härlig kväll <3
                                                      
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: