lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Proteinbomb :-)

Kategori: Recept

Laddar inför kvällens träningspass med en proteinbomb :-)
 
Tänkte dela med mig av receptet:
 
6 torskbitar
Salt och svartpeppar
Hyvlat smör
 
Hyvla smör och lägg i en ugnsfastform, lägg fiskbiten uppe på. Salta rejält och peppra lagom ;-) Tillaga i 175 grader ca 20 min
 
8 hårdkokta ägg
ca 20-30 g smör p.p
 
Dela äggen 2 ggr med äggskäraren.Brukar blanda runt ägghacket i en skål. Lägg upp en liten ägghög på tallriken.
Smält smöret på låg värme, undvik bottensatsen när du häller smöret över de hackade äggen. Snåla inte :-)
 
Ångkoka ca 500 g broccoli 
 
Torsk är fettsnålt men mycket bra proteiner i så för att kompensera fettförlusten i måltiden väljer jag 20-30 g skirat smör. När man skirar smör slipper man mjölkproteinet och mjölksockret :-) det är ju fettet jag vill åt!
Goda proteiner nr 1
Ägg innehåller både mättat fett och protein av god kvalitet!
Goda proteiner nr 2
Broccoli ångkokar jag för att optimera näringsinnehållet!
 
En balanserad middag ca 2 timmar innan träning!
Smaklig måltid!
 
Önskar er en fantastisk tisdag <3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: