lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Torsdagslunch!

Kategori: Recept

Har haft en effektiv dag idag :-) Hann med massa pappersarbete  på fm och en 5 km löprunda. Löpningen går kanon fortfarande ;-) hoppas bara på att snö och is håller sig borta från vägarna.
 
Idag lagades det renskavsgryta och haricots verts. Smakade riktigt bra! Här kommer receptet:
 
Renskav 480g
ca 8 champinjoner
3-4 dl grädde
1 dl creme fraich
1 dl Philadelphiaost
1 dl riven parmesanost
Salt, peppar och soja efter tycke och smak!
 
Finhacka champinjonerna och stek dem i smör. När vätskan kokat bort lägg i skaven och stek tills den är färdig.
Tillsätt grädde, creme fraich, philadelphia och kryddor. Låt puttra ca 10 min. Lägg till sist i parmesanen och låt puttra ca 5 min till.
 
Haricots vert kokar jag i saltat vatten ca 1-2 min. Jag gillar när det är lite al dente :-)
 
Jag toppade med frysta lingon!
 
Smaklig måltid :-)
 
Önskar er en fortsatt härlig torsdag <3
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: