lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Broccoli Carbonara!

Kategori:

 
Blev snabblagat här hemma idag då tiden mest går till mina studier. Tur man har gott om snabba LCHF-recept i bakfickan ;-)
 
Idag blev det ångkokt broccoli toppad med carbonara och en äggula.
 
2 pkt bacon
1/2 gul lök
1 vitlöksklyfta
1-2 dl grädde
1 dl creme fraiche
Svartpeppar och salt
 
Stek baconen knaprig, låt det ta tid så stek på låg temperatur. Närbaconen nästan stekt klart tillsätt den finhackade löken. Häll i grädde och tillsätt creme fraichen, pressad vitlök och krydda efter smak. Låt puttra ca 5 min.
 
Ångkoka broccolin för att optimera näringsinnehållet.
 
Lägg upp broccolin och toppa med carbonaran och sist äggulan. (äggvitan sparar jag till knäckis-baket som också ska göras)
 
Smaklig måltid:-)
 
Önskar er en skön tisdag <3 själv ska jag snart hoppa i träningskläderna och unna mig ett träningspass @peaklife!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: