lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Hallon- & lakritspannacotta

Kategori: Recept

Min godaste efterrätt jag gjort! Brukar sällan baka/tillaga lchf-efterrätter då jag tycker att de sällan smakar speciellt gott och att de triggar mitt sötsug ännu mer.

Men min längtan efter lakrits fick mig att testa lakritspannacotta och att kombinera det med hallonpannacotta blev en smaksuccé :-)

2 dl grädde
1 tsk lakritspulver
1 gelatinblad

Blötlägg gelatinbladet i kallt vatten ca 5 min. Koka upp grädden och vispa i lakritspulvret.
Skaka av vattnet från gelatinbladet och lägg i grädden, rör runt!
Fyll 4 cocktailglas med gräddblandningen. Ställ i kylen ca 3 h.

2 dl grädde
100 g frysta hallon
1 gelatinblad

Blötlägg gelatinbladet i kallt vatten ca 5 min. Koka upp grädde och hallon, låt puttra ca 5 min. Skaka av vattnet från gelatinbladet och lägg i grädden, rör runt. Häll gräddblandningen över lakritspannacottan. Ställ i kylen ca 3 h till.
Garnera med några frysta hallon på toppen!

Smaklig efterrätt ❤

Kommentarer

  • Kristina säger:

    Ser jätte gott ut, kram!

    Svar: Tackar :) Det var väldigt gott!
    Heidi Dahlén

    2013-05-26 | 19:07:53

Kommentera inlägget här: