lchforebro.blogg.se

Optimera din hÀlsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#HÀlsa #Funktionell trÀning#LÄgkolhydratkost#Intervaller# KetonmÀtning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Sportdryck! Naturligt sĂ„klart😃

Kategori: AllmÀnt

Eftersom jag har en sur kropp fortfarande sĂ„ mĂ„ste jag fylla pĂ„ med basisk dryck innan, under och efter trĂ€ning. Annars sĂ€ger min muskler ifrĂ„n och jag blir utan trĂ€ning i flera dagar. Vilket resulterar i en nĂ„gon surare Heidi 😉
Det tog ett bra tag innan jag förstod vad som var felet, musklerna blev stumma och vĂ€rken i dem fruktansvĂ€rd och det kunde hĂ„lla i sig upp till 5-6 dagar ibland. Ju tyngre styrkepass desto vĂ€rre blev det. 
Kollade mitt pH, och jag lĂ„g pĂ„ 5,0. 
Började Ă€ta basisk mat och bada pH-bad efter trĂ€ning och sĂ„ smĂ„ningom började vĂ€rken och stumheten att försvinna. 
Jag Ă€r inte basisk Ă€n, pendlar mellan 5,5 och 6 sĂ„ jag har lĂ„ngt kvar till mĂ„let som Ă€r pH 7. 
Kollar mitt pH med lackmuspapper. 

Sportdryck 800 ml

800 ml rent vatten (JMS vattenrening)
2 nypor pH-salt frĂ„n Island 
1/2 pressad citron (KRAV)





Blanda inte detta i en PET-flaska eller nĂ„gon annan plastflaska tillverkad av billig plast. Detta för att ytterligare minska kemikaliebelastningen pĂ„ kroppen som ocksĂ„ Ă€r en bidragande orsak till försurning. 
Jag investerade i en flaska frĂ„n Klean Kanteen. Miljösmart och plastfritt! 
Finns bĂ„de för stora och smĂ„đŸ˜Š


Önskar er en fortsatt fantastisk dag ❀ 



Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: