lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Efter julmaten önskar man....

Kategori: Recept

Dåligt med blogginlägg så här innan jul men fick snällt välja bort det för att hinna med alla andra måsten! Men nu är jag tillbaka och delar med mig av lite recept i efterhand😊

Ikväll var det bara jag och sonen hemma så han fick bestämma mat. Hemgjord hamburgare med grönsaker och majonnäs. 

Provade att handla på Coop Forum utanför stan idag, blev glatt överraskad av deras fina utbud på KRAV. 

Hamburgare

500 g nötfärs
2-3 vitlöksklyftor
1ägg
1/2 tsk salt
Svartpeppar

Blanda ihop och forma till 5 hamburgare. Jag använder mig av hamburgepress, fantastiskt redskap! 

Stek i smör ca 3 min per sida.


Lägg hamburgaren i ett stort salladsblad och toppa med gurka, tomat, majonnäs och chiliflakes! 
Galet gott både för stora och små👍

Önskar er en fortsatt mysig jul och glöm inte ge varandra massa kärlek❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: