lchforebro.blogg.se

Optimera din hÀlsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#HÀlsa #Funktionell trÀning#LÄgkolhydratkost#Intervaller# KetonmÀtning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

VĂ€rmande tacogryta!

Kategori: Recept

Kallt som tusan uteđŸ˜± -17 var det nĂ€r jag Ă„kte till jobbet imorse, men lyckligt lottad Ă€r jag som har en man som Ă€r hjĂ€lte och skjutsade mig till jobbet❀

Efter jobbet blev det spinning och instruktören idag var fantastisk👌 lycklig med bortdomnade lĂ„r cyklade jag hemĂ„t för att laga kvĂ€llsmat! 

Tacogryta  

500 g nötfÀrs Krav
1 gullök
1 rödlök
4-5 pressade vitlöksklyftor
2 stora morötter
2 röda paprikor
1 burk majs Krav
1 sats tacokrydda
1 dl tomatpuré (Kung Markatta)
4-5 dl vatten

Bryn köttfĂ€rsen i lite kokosfett. Hacka lökarna, och bryn med i köttfĂ€rsen. TillsĂ€tt pressad vitlök, tacokrydda, tomatpurĂ© och vatten. 
SkĂ€r morötterna i smĂ„ fyrkanter och lĂ„t dem koka med ca 10 min med köttfĂ€rsen. 
TillsĂ€tt majsen och lĂ„t puttra med en stund, stĂ€ng av plattan. 
Finhacka paprikan i smĂ„ bitar, blanda i det i grytan och rör runt. 

Servera med en klick crĂ©me fraische och smulad fetaost😊

VĂ€rmande och gott! Å som pricken över i:et sĂ„ var ju allt KRAV-mĂ€rkt🙏 #tacksam 
Önskar er en mysig söndag❀

Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: