lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Paleo-morotskaka

Kategori: Recept

Idag har jag bakat kvällens efterrätt, det är ju ett måste att ha något gott efter en god middag😊 
 
Har saknat morotskaka enormt mycket så jag letade upp ett paleorecept som jag modifierade så att det skulle passa min smak! 
 
Paleomorotskaka
 
1 dl skrädmjöl
2 dl mandelmjöl
2 tsk bakpulver
1 msk kanel
1 msk vaniljsocker ( Kung Markatta)
0,5 tsk himalayasalt
 
2 stora finrivna morötter
 
3 ägg
8 färska dadlar
5 msk kokosfett (fast form)
 
Mixa ägg, dadlar och kokosfett. Blanda de torra ingredienserna och mixa sedan med äggblandningen. Rör till sist i de finrivna morötterna. Smörj en form med kokosfett och strö på kokosflingor.
Grädda i nedre delen av ugnen 175 grader ca 40 min
Låt svalna! 
 
Vispa ca 100 g smör med elvisp i 3-4min. Blanda sedan i 1 msk vaniljsocker och 150 g Philadelphiaost. Bred smeten på morotskakan och dekorera med kanel på toppen! 
 
Inget för de som äter strikt lchf, men ett bra alternativ för den som vill äta naturligt och glutenfritt😊
 
Önskar er alla en härlig fortsättning på alla ❤️ans dag❤️❤️❤️
 


 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: