lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Pizzamys och sköna söndag❤️

Kategori: Recept

Efter en lång dag på jobbet blev det hemgjord pizza och soffhäng här hemma. 

Jag har hittat ett pizzabotten-recept som jag tycker smakar helt okey, samt att till och med barnen gillar den. Receptet jag använder är Åse som driver bloggen 56kilo.se 

Tycker dock att orginalreceptet blir lite väl tjockt för en plåt så jag minskar ner lite på ingredienserna. 

Pizzabotten

3 ägg
3 dl ljummen mjölk
1,5 dl ost
Vispa ihop! 

2 dl pofiber
3 tsk bakpulver 
3 msk fiberhusk 
1 tsk salt
Blanda ihop! 

Rör samman allt till en deg och tryck/kavla ut på bakplåtspapper. 

Tomatsås 

1/2 burk Kung Markattas Tomatpure 
Salt, svartpeppar och oregano. 
Blanda ihop och bre ut på pizzabotten. 

Riv ca 400 ost och lägg på pizzan! Lägg på önskad fyllning och grädda i ugnen 225 grader ca 20 min. 


Idag valde barnen skinka och ost och jag och maken valde köttfärs, lök, salami och chili. 
Till detta serverades hemgjord pizzasallad! 

Vitkål, vitvinsvinäger, olivolja, salt, svartpeppar och oregano! 

Vitkålen river jag med osthyvel och sen är det bara fylla på lagom mycket av alla ingredienser och blanda runt! 


Forsatt skön söndag önskar jag er❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: