lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Snabblunch!

Kategori: Recept

Tidsbrist kan man skylla på när det kommer till val av matlåda, men personligen så håller jag inte med om det;-) det gäller bara att ha rätt råvarer hemma och hållbara rutiner! 

Ikväll föreläser jag på Medborgarskolan i Örebro, kvällens innehåll handlar bland annat om hur man går till väga för att optimera sin hälsa. Jag ger kloka råd och tankenötter så att du bli inspirerad och motiverad till att göra en livsstilsförändring! 

Dagens snabbmat tog ca 5-6 min att slänga ihop :-) Zucchini-spaghetti med pesto och sojabönor! 

Sojabönor har jag alltid kokta i kylen alternativt portionsförpackade i frysen. Rutin och förberedelse för att kunna slänga ihop en snabb matlåda som är hälsosam. 

Börja med att göra zucchini-spagettin med hjälp av en Spiralizer alternativt osthyvel/potatisskalare. 
Lägg upp på en tallrik. 

1 näve spenat
5 paranötter
0,5 dl olivolja
1 soltorkadtomat
1 msk finriven parmesanost

Mixa allt med en mixerstav! 

Toppa zucchinin-spagettin med spenatkräm och sojabönor!


Smaklig snabblunch :-)

Kommentarer


Kommentera inlägget här: