lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Kaos i Örebro!

Kategori: Allmänt

Väcktes av svärfar i morse kl 06:45, med uppmaningen att inte dricka det kommunala vattnet i Örebro. Allt fler sms haglade in under morgonen och förmiddagen, bakterierna har satt skräck i örebroarna ;-) Mataffärerna är tömda på både stillavatten och bubbelvatten, samt att alla uppmanas att koka sitt vatten!
Själv sitter jag lungt kvar hemma i soffan, för jag har ju min vattenrening :-)
 
Anledningen till att jag skaffade mig vattenrening på kommunalt vatten är egentligen inte risken för att drabbas av magsjukebakterier utan snarare för att undvika alla dessa läkemedelsrester som sprids i våra vattendrag och som de statliga vattenreningen inte kan rena. Detta är en debatterad fråga, är ansvaret läkemedelbolagens eller statens?
Svårt att få svar på, det är ju sjävklart inte någon som vill ta det ansvaret! Men en fördel är ju att ämnet debatteras och att man i framtiden kanske hittar en lösning på problemet. 
 
Själv har jag iallafall bestämt mig för att jag vill ha rent vatten, mitt liv mitt ansvar!
 
 
Min vattenrening kommer från JMS Vattenrening och vattnet smakar fantastiskt gott :-) Ett + till är att jag slipper klordoften när jag tar mig ett glas kallt vatten!
 
En klok investering som jag inte ångrar en sekund och ännu mindre en dag som denna när det är kaos i Örebro på grund av bakterier i vattnet :-)
 
Önskar er en skön söndagkväll <3
 
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: