lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Ledig måndag= långkok👍

Kategori: Recept

Idag har jag vilat upp mig efter helgen, tur det finns lediga måndagar😉
 
Började morgonen med medicinsk yoga på Medborgarskolan mellan 8-9.30 helt fantastisk start på veckan! 
Kan varmt rekommendera det för alla som idag lever ett allt för stressigt liv utan tid för återhämtning! 
 
Idag tog jag mig tid i köket som är en annan favoritplats där jag kan koppla av och njuta. 
Idag hade jag tid över så det fick bli långkok. Hade inte riktigt bestämt vad jag skulle laga men valet blev till slut biffstroganoff och till det serverades ångkokt broccoli och smörstekt sparris. 
 
 
Biffstroganoff 
 
1 kg grytbitar 
2-3 gula lökar
3 vitlöksklyftor
4 dl vatten
Salt & svartpeppar
 
Skär köttet i 1cm*1cm stora bitar och finhacka lök och vitlök. Bryn i kokosfett, fyll sedan på med vatten och låt koka ca 1-1,5 timmar. 
 
Smaksätt sedan grytan med:
1 dl grädde
1 liten ask philadelphiaost 
1/2 burk Kung Markattas tomatpure
3 tsk Kung Markattas Dijonsenap 
Smaka av med salt och svartpeppar.
 
Ångkoka broccolin lätt och smörstekt sparrisen, dessa tillbehör smakade kanon till denna möra stroganoff!
 


Ett tips är att alltid ha färdigkokt kött i frysen, sen är det bara att ta fram och smaksätta med vad man vill! 
Så passa på att koka storkok när du har tiden och vips så har du även "snabbmat" mitt i veckan som dessutom är hälsosam! (Förutsatt att du kommer ihåg att plocka fram köttet från frysen dagen innan 😉) 
 
Fortsatt trevlig måndag❤️
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: