lchforebro.blogg.se

Optimera din hÀlsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#HÀlsa #Funktionell trÀning#LÄgkolhydratkost#Intervaller# KetonmÀtning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Äggfrukost🍳

Kategori: Recept

Godmorgon!

Endast jag som Ă€r vaken sĂ„ hĂ€r tidigt hemma hos oss😃

Dagens frukost blev 2 kokta Ă€gg med 20 gram skirat smör pĂ„ toppen. 

Anledningen till att jag vĂ€ljer skirat smör Ă€r för att slippa mjölkproteinerna och bara komma Ă„t fettet frĂ„n smöret. HĂ€ll försiktigt av fettet och lĂ„t det vita som ligger pĂ„ botten bli kvar i kastrullen.  (Men vĂ€rm försiktigt sĂ„ att du inte brĂ€nner smöret) 

Åt alltid denna frukost för nĂ„gra Ă„r sedan men tröttnade efter ett tag och sĂ„ föll den i glömska. BlĂ€ddrade i gamla hĂ€ften som jag hade pĂ„ mina kostkurser och fick lite inspiration att testa mina egna gamla tips😉
Glatt överraskad igĂ„r pĂ„ jobbet nĂ€r jag höll mig mĂ€tt och fokuserad frĂ„n frukost kl 6:45 till lunch 12:15. 
Ska börja införa denna Ă€gg/smör-blandning nĂ€r sötsug och hunger sĂ€tter in👍 man klarar sig lĂ€nge och Ă€r belĂ„ten! 

Önskar er en finfin dag☀đŸŒș🍀

Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: