lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Torsk med smörstekt mangold

Kategori: Allmänt

Hemma igen efter en semestertripp till Egypten. Är väldigt nöjd med resan, lagom flygtid, ingen tidsomställning, fantastiskt snorkelvatten och varmt både i vattnet och 24 h om dygnet! Men gissa om jag längtat hem till mitt kök och mina råvaror? Svar JAAAA massor! 

Dagens lunch blev torskrygg, smörstekt mangold som jag sedan toppade med färska räkor. Hade tur igår att svärmor köpt med sig lite för mycket (hur man nu kan det) räkor från västkusten, så hon delade snällt med sig❤️ 

Torskrygg

Hyvla smör igen ugnsform och lägg på fiskbiten. Salta och peppra efter smak. 
Tillaga i 150 grader ca 25 min. 

Mangold

Smält ca 20 gram smör och grovhacka mangolden i ca 1 cm breda bitar, lägg i stekpannan och stek tills mangolden är mjuk. Salta, peppra och stänk på lite cayennepeppar. 

Jag toppade som sagt med skalade färska räkor från västkusten idag😃 inget måste det smakar kanon iallafall och snabblagat är det också👍

Önskar er en fortsatt fantastisk måndag❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: