lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Fusk-måltid på resande fot!

Kategori: Livsstil

Äntligen på väg hem från Sthlm! Börjar dock vänja mig vid huvudstaden och dess tempo😊 Tur är väl det med tanke på att de är drygt 1,5 år kvar av min utbildning! 
"Borta bra men hemma bäst"

Idag "fuskas" det med middag😬 ingen lagad mat med andra ord. 
Det bästa alternativet är ju såklart att äta en väl sammansatt måltid, gärna varm mat bestående av naturliga fetter, bra kolhydrater och protein. 

Idag blev det "middag" på tåget:
1 grape
1 burk Keso 
1 kokt ägg




Inte så väl sammansatt måltid men gott om proteiner iallafall. Jag brukar sällan äta keso/kesella som proteinkälla på grund av dess höga innehåll av kasein ( långsamt protein). Jag föredrar vassle som är ett snabbare protein. 
Andra nackdelar med keso/kesella är att man får i sig en hel del kolhydrater i form av mjölksocker och att naturliga fetter lyser med sin frånvaro. Men i brist på annat så mättar det och är ändock ett hälsosamt alternativ som passar för mig! 

Grapefrukten ger gott om fibrer och c-vitamin, men också fruktsocker... Men för mig är citrusfrukter ett bra alternativ till annan frukt! Lågkolhydrat frukt👍

Ägget är nog det bästa med denna "middag"😉 innehåller bra proteiner och lite naturligt mättat fett! Kokta ägg är kanon att ta med sig överallt, när panik-hungern attackerar😊 

Önskar er en fortsatt härlig onsdag❤️ själv har jag nedräkning, hem ljuva hem om ca 1,5 h😍



Kommentarer


Kommentera inlägget här: