lchforebro.blogg.se

Optimera din hÀlsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#HÀlsa #Funktionell trÀning#LÄgkolhydratkost#Intervaller# KetonmÀtning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Snabbmat till vardags!

Kategori: TrÀning

Idag har det pluggats i vanlig ordning😊 laddad som aldrig förr för tentaskrivning nĂ€sta vecka! 
Tog en liten paus mitt pĂ„ dagen och Ă„kte ut till torpet och röjde lite till innan snön gör sitt intĂ„gande❄ SĂ„ lugn och skönt dĂ€r ute, fick nĂ€stan lite sommarlĂ€ngtan😉 Men Nej, först vill jag ha kyla, snö, pulka och tĂ€nda ljus Ă„ allt annat mys som hör vintern tillđŸŽ„đŸŽ…đŸ·â›„ïžâ„ïž

Idag blev det intervalltrĂ€ning, 10* 150 meter med dotter och make❀ Foten höll och ingen smĂ€rta Ă€n sĂ„ lĂ€nge. 
Dottern ska söka till NIU, innebandy-gymnasiet. Det Ă€r hĂ„rd konkurrens om platserna sĂ„ det gĂ€ller att vara pĂ„ topp till antagningen! SĂ„ nu hjĂ€lps vi Ă„t att nĂ„ dit, bra för mig och maken ocksĂ„ att fĂ„ lite extra trĂ€ning! 
NĂ€r det kommer till intervalltrĂ€ning sĂ„ finns det inga undanflykter, det tog ca 20 min av vĂ„r tid idag, och det kan man lĂ€tt prioritera in i sin vardag 1-2 ggr/vecka. 

Till middag serverades snabbmat: 

Stekt falukorv och grÀddstuvad kÄlrot

3-4 skivor Falukorv 75 (frÄn Robertssons, gamla LCHF-falukorven)

1 riven kÄlrot
15 g smör
1,5-2 dl vispgrÀdde
Salt, svartpeppar och en stĂ€nk cayennepeppar 

SmĂ€lt smör i stekpannan, lĂ€gg i den rivna kĂ„lroten. HĂ€ll pĂ„ grĂ€dden och krydda efter tycke och smak. LĂ„t puttra ca 15 min. 
Stek falukorven i smör. 


Maken önskade grĂ€ddstuvade morötter, vilket Ă€r supergott det ocksĂ„, dock vĂ€ldigt sött (lite för mkt kolhydrater😉) jag nöjde mig med stuvad kĂ„lrot👍

Önskar er en goood nattâ€ïžđŸ™

Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: