lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Zucchinispagetti med köttbullar i gräddsås!

Kategori: Recept

Haft en fantastisk och produktiv dag. Startade med tvättstuga och ekonomistudier på förmiddagen👍 sen tog jag mig en välförtjänt paus på lunchen. 
Blev medbjuden till Actic av min fantastiska svägerska😊 testade Bodybalance!
En skön och lugn stund, helt i min smak🙏 blir definitivt fler pass med fröken P som instruktör❤️

Väl hemma igen så blev det 1,5 h studier📚 Mer produktiv än någonsin efter Bodybalance😉

Middagen idag bestod av Zucchinispagetti och köttbullar i gräddsås: 

Köttbullar i ugn

1 kg färs (blandade hälften nöt och hälften vildsvin)
1,5-2 tsk himalayasalt
1 tsk svartpeppar
4-5 pressade vitlöksklyftor
1 ägg

Sätt på ugnen på 250 grader. 
Blanda samman allt. Rulla köttbullar och lägg tätt intill varandra i en ugnsform. 
Blir ca 30 st
Tillaga i mitten av ugnen ca 12 min. 
Vänd på köttbullarna och flytta upp gallret 2 hack högre upp, tillaga ca 10-12 till. 

Ta ut köttbullarna och låt ligga i skyn ca 10 min. 
Häll av skyn i en stekpanna och reducera ner till endast lite återstår på botten. 
Häll i en grädde och 150 g Philadelphiaost. Koka upp och smaka av, krydda med salt och peppar vid behov. När såsen börjar tjockna, lägg i köttbullarna och stäng av plattan.

Zucchinispagetti 

2 zucchini
1,5 liter saltat vatten

Koka upp vattnet. Kör zucchinin i Spiralizern. Lägg i zucchinin i det kokade vattnet ca 2-3 min. 
Häll av vattnet och låt ånga av en liten stund. 

Lägg upp zucchinispagettin på en tallrik och toppa med köttbullar och gräddsås. 

Lady & Lufsen ala LCHF-style😉

Smakade förträffligt🙏 Önskar er fortsatt skön onsdag❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: