lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Mättande mellanmål

Kategori: Allmänt

På väg hem från Stockholm igen, man får mycket "sitta-tid" nu för tiden👎 För alla som känner mig så vet de att jag alltid har myror i brallan, så det här är terapi på hög nivå😉

Har upptäckt att detta resande gör att jag tröstäter en hel del, för det är ju verkligen synd om mig som måste sitta stilla i 2 h😬
Tidigare åt jag 3 mål mat om dagen, frukost, lunch & middag. Men nu har jag börjat klämma in mellanmål däremellan! 

Är iallafall klok nog att välja bra mellanmål😊


Ett mellanmål som mättar bra och är ett hälsosamt  val är keso och nötter. Men det förutsätter att man tål mejeri och inte är så kolhydratkänslig. 
Gott om proteiner och nyttiga fetter👍
å så är det smidigt att ta med sig på tåget👍 Dubbeltumme😃 

Önskar er en härlig helg❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: