lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Uppladdning inför kvällens löprunda👍

Kategori: Livsstil

Vart tog solen vägen??? Tur att det inte finns dåligt väder utan bara dåliga kläder😉
Så en löprunda blir det ikväll efter föräldramötet👍 men först lite mat i magen.

En tallrik fylld med grönsaker! Spenat, groddar, gurka & selleri. Sist men inte minst toppat med ägg och olivolja! 
Allt krav-märkt utom gurkan tyvärr, nu börjar den svenska gurkan komma och min Coop-butik hade bara den i sitt sortiment. 
Kan säga att det var viss smakskillnad...

Men maten slank ner ändå😉

Lärde mig av en klok kvinna en gång att alternera livsmedel, både fabrikat och produktionsland. På det sättet undviker jag att bli utsatt för samma gödnings- & bekämpningsmedel samt att jordarna är olika rika på olika näringsämnen.


Här är ett exempel på variation😊 olika länder, olika sorter ger mig chansen att få i mig olika näringsämnen! 
Det jag främst alternerar är olivolja, ägg & nötter. 

KRAV är ju tyvärr inte 100% säkert när det kommer till gödnings- & bekämpningsmedel, då och då händer det att även de åker dit vid stickprovskontroller. Vilket jag tycker är bra! Mer kontroller och höga viten om de inte sköter sig!!!! 

Önskar er en fortsatt härlig onsdag❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: