lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Blåbär!

Kategori: Träning

Igår blev det en sväng i skogen efter jobbet😊 Efter 1,5 h så åkte vi hemåt med ca 2 kg blåbär i hinken! Det är lycka det🙏🏻

Igår kväll lyxade vi till det med blåbär och vispgrädde till kvällsmat, sååå gott😃

Morgonen ägnades åt att rensa, den delen av blåbär är ju inte riktigt lika spännande😉 men nu är det gjort! 

Då min käraste pappa fyllt år så bakades det ekologiska blåbärsmuffins till honom i födelsedagspresent. Min rara far älskar fikabröd vilket absolut inte är lchf! Kämpar inte längre med att övertyga honom om sockrets/glutenets farlighet utan väljer helt enkelt att baka fikabröd på bra ekologiska ingredienser till honom. Eftersom detta är en lchf-blogg så delar jag varken med mig av bilder eller recept😉 men pappa påstod att det smakade jättebra! 

Idag cyklade jag ut till mina föräldrar, blev 15,5 km enkel väg👍🏻 innan jag for iväg hälde jag i mig ett glas blåbärsdryck-special👌🏻

Blötlägg 1,5 msk chiafrön i 2 dl vatten. Låt stå ca 20 min. 
Häll sedan i 1 dl blåbär och ca 1 dl vatten till och mixa. Klart att dricka! Smakade supergott, dock inte lika sött som köpt blåbärsdryck. Men till skillnad från köpt så fick jag i mig massa antioxidanter och omega 3👍🏻

Inga problem att cykla 3,2 mil efter den påfyllningen och om det beror på chiafrönas magi eller inte ska jag låta vara osagt😊

Nu bär det snart iväg på träning @peaklife! Dags att köra igång IBFs damlag igen😁 Det återstår att se om tjejerna vilat sig i form i sommar eller om de faktiskt tränat som de lovat sin coach!??

Önskar er en fortsatt härlig måndag❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: