lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Frukostbröd

Kategori: Livsstil

Lördag morgon och vi laddar upp med frukost framför sommarlovsmorgon! Idag ska vi ut till torpen efter lunch och fixar med lite måsten! 


Brödet toppades med Bregott, groddar, paprika och en smörgås med en skiva ost. Smakade supergott till morgonkaffet! 

Bröd med kokosmjöl

Smält 50 g smör. Vispa 6 ägg med 1/2 tsk salt och 1 msk brödkrydda. 
Häll i smöret i äggblandningen. 
Blanda sedan i 3/4 dl kokosmjöl och 1 dl blandade frön. Jag hade pumpafrön, solrosfrön, linfrön och psylliumfrön.
Lägg bakplåtspapper i formen och häll i brödsmeten. 
Grädda i ugnen 175 grader ca 35 min. Stäng av ugnen och låt brödet stå kvar i ca 20-30 min. 
Låt svalna under bakduk. 

Fyndade en brödform i porslin på Åhléns förra veckan, tanken är att jag inte ska behöva använda varken min gamla teflonform eller bakplåtspapper. Men vågade inte chansa att brödet skulle lossa ur formen denna gång, får experimentera med det en annan gång när brödbehovet inte är akut😉. 

Nu ska jag försöka mig på en liberal paleo-blåbärspaj! Håll alla tummar ni kan så kan jag förhoppningsvis dela med mig av ett gott recept sen😊

Önskar er en skön lördag❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: