lchforebro.blogg.se

Optimera din hÀlsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#HÀlsa #Funktionell trÀning#LÄgkolhydratkost#Intervaller# KetonmÀtning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

FredagskvĂ€ll och fasta😉

Kategori: Livsstil

GokvĂ€ll alles! 
Blev lite Ă€ndrade planer, sĂ„ jag startade min fasta i onsdags kl12. Var sĂ„ sjuk taggad och kĂ€nde att kroppen var i ketos! 
SĂ„ första 24 h gick som en dansđŸ‘đŸ» Hade aldrig trott att det skulle bli sĂ„ hĂ€r tufft😳
Dygn 2 var jag riktigt yr, blev ett och annat blodtrycksfall. KÀmpade mig igen och tÀnkte att dygn 3 blir nog bÀttre, dÄ har kroppen fÄtt tid att stÀlla om sig.

Ack sĂ„ fel jag hade, idag har jag varit vĂ€ldigt illamĂ„ende & haft huvudvĂ€rk hela dagen. BestĂ€mde mig för att koka linfröavkok för att magen skulle mĂ„ lite bĂ€ttre. Det blev lyckat resultatđŸ‘đŸ» Ă€ven huvudvĂ€rken blev bĂ€ttre.  

MÀtte mitt blodsocker och min blodketoner ocksÄ. SÄg inte heller sÄ bra ut...
Resultat:
Blodsocker 2,7 mmol/L
Ketoner 5,2 mmol/L



Med andra ord ligger jag inte i optimal ketos! 
Att ligga över 5,0 Ă€r inte att rekommendera dĂ„ man hamnar i en form av svĂ€llt ketos. 
Fyllde pĂ„ med 4 tsk raw nyponpulver i glas för att höja blodsockret och minska pĂ„ ketonerna. FĂ„r se vad det visar senare ikvĂ€ll. 

Har iaf tĂ€nkt att jag fastar tills imorgon och kollar om vĂ€rdena och kĂ€nslan Ă€r bĂ€ttre. 
Vill inte ge upp nu nĂ€r jag Ă€r nĂ€stan halvvĂ€gs😊

Men hĂ€lsan gĂ„r först sĂ„klart! 

Önskar er en trevlig kvĂ€ll❀

Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: