lchforebro.blogg.se

Optimera din hÀlsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#HÀlsa #Funktionell trÀning#LÄgkolhydratkost#Intervaller# KetonmÀtning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Korvbröd

Kategori: TrÀning

Haft en hyfsat produktiv dag idag👍 Hunnit gĂ„ igenom det mesta inför tentan och har en plan för hur jag ska plugga nĂ€sta vecka😊

Idag blev jag extra glad efter löprundan😃 Fixade 5 km i snömodd pĂ„ 6 min/km och det bĂ€sta av allt var, att jag inte kĂ€nde nĂ„gon smĂ€rta alls! SĂ„ nu kommer jag definitivt vĂ„ga mig ut fler gĂ„nger👍 Ă„ öka pĂ„ lite ocksĂ„đŸ˜‰

Provade att baka lchf-korvbröd idag. Hittade ett recept pĂ„ FB-gruppen LCHF/paleo/Rawfood. Det var egentligen ett recept pĂ„ frallor men jag formade om dem. 

Korvbröd

1,5 dl mandelmjöl 
1,5 dl pofiber
2 tsk bakpulver 
3,5 msk fiberhusk
1 tsk Himalayasalt 
1 msk skalat sesamfrön

Blanda samman de torra ingredienserna. TillsĂ€tt 3 Ă€ggvitor och 3 dl kokhett vatten, skynda i med elvispen och vispa ca 10-15 sek. 

Forma genast ca 6 st avlĂ„nga bröd, lĂ€ttast med fuktade hĂ€nder. 
(Gjorde 6 st idag men för att fÄ lite tunnare korvbröd sÄ kan man göra 8 st istÀllet)

GrĂ€dda i 175 grader 45 min. LĂ„t svalna under bakduk. 


Idag bjöds det pĂ„ Wienerkorv frĂ„n Robertssons chark och en coleslaw. 

0,5 dl crĂ©me fraische 
0,5 dl majonnÀs
1-2 tsk Dijonsenap 
Svartpeppar & salt

Blanda samman och tillsĂ€tt ca 3-4 dl hyvlad vitkĂ„l. 

Korvbröd smakade helt okey, blev lika smidigt som det var förr att Ă€ta korv😉 Kommer definitivt bakas igen👍

Önskar er en fortsatt trevlig torsdag❀

Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: