lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Tillbaka igen!

Kategori: Livsstil

Haft ont om tid senaste veckorna så där av inga inlägg😔 Hade tänkt skriva i fredags när det var detoxdags! Men fick ändrade planer...
Förra gången jag körde Alpha Plus Detox Plus märkte jag ingen större skillnad men denna gång får jag för mina synder😉 
Efter att ha slarvat lite till och från sedan början av november med både socker, gluten och kaffe så får jag nu stå mitt kast! 
Har haft fruktansvär huvudvärk och trötthet i två dygn. Idag har det känts bättre och det fanns till och med ork för en löprunda👍

Anledningen till att jag gör denna detox är att komma ifrån mina dåliga vanor (enligt mig) och återgå till min livsstil som jag haft sedan 2009. 

Har valt Detox Plus för att den är enkel och för att man slipper hunger (dock inte suget). 

Startar morgonen med: 
2 glas (ca 5 dl) ljummet vatten &
1 msk Mighty Greens blandat i 3 dl vatten. 

Samt att jag kokar upp Pau D'Arco-te. Kokar upp 1 liter som jag sedan dricker under dagen. Ibland kallt och ibland varmt😊

På fm tar jag 2 skopor Ultraclear protein och 1 msk psylliumfröskal och blandar med ca 3 dl vatten. 

Till lunch och middag äts det både kalla och varma grönsaker. Till måltiderna har jag ätit ca 1-1,5 dl quinoa eller råris som tillbehör samt hällt på lite extra olivolja. 

På eftermiddagen intas en UltraClear-drink till och en Mighty Greens senare på kvällen. 
Försöker sprida ut måltiderna vid jämna mellanrum under dagen!

Mitt fokus för detoxen är inte viktminskning utan rening av kroppen och bryta vanor. 
Träning känns som en viktig del för att organ & muskler ska kunna göra sig av med slagg och toxiner, där av fyller jag på med en hel del näring och kalorier via maten, dock endast grönsaker, lättsmälta proteiner och naturliga fetter. Annars skulle det vara ohållbart för mig att träna! Har vid flera tillfällen försökt att träna under fasta men aldrig lyckats speciellt bra med det, så nu lägger jag ner att ens försöka😊

Känns så skönt att äntligen vara igång👍 så kommande två veckor kommer det inte vara LCHF-recept i fokus utan snarare vegetariskt, näst intill veganskt på menyn! 

Önskar er en fortsatt härlig söndag❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: