lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Raw blomkålssallad!

Kategori: Allmänt

Har haft lite svårt att få i mig tillräckligt med fett men kom på en lösning igår. Var ute och åt middag med maken igår kväll innan hockeyn, och där serverades en härlig blomkålssallad med vad jag tror var kryddad majonnäs. Den smakade iallafall toppen så idag fixades det chilimajonnäs här hemma👍

1 ägg
1 msk vinäger
2 tsk dijonsenap
1 msk tomatpuré
0,5 tsk salt
Svartpeppar
Chiliflakes

Mixa samman allt. 
Häll sedan droppvis i 1,5 dl rapsolja, forsätt att mixa med full kraft och dra mixerstaven upp och ner i bunken. Det tar en liten stund att pyssla med detta men jag lovar er att det är värt det😊

Sedan hackade jag en blomkål i småbitar/skivor och blandade samman det med chilimajonnäsen! 

Jag kryddade med lite extra chiliflakes efter mixern för att få lite chilibitar i. 

Denna blomkålssallad tänkte jag ta med mig imorgon och äta tillsammans med en bit lax👍
Har redan tjuvsmakat på salladen, den var hett och mycket välgodkänd😊

Önskar er en mysig avslutning på veckan och en grym start på den nya🙏

Kommentarer


Kommentera inlägget här: