lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Snabb fiskgryta

Kategori: Allmänt

Idag har det inte gjorts så mycket skolnytta bara massa hemma-måsten😊 unnade mig iallafall ett Step-pass på Slottsgatan ikväll. Om man säger så här, jag stod inte längst fram😉 Rörigt var det med armar, ben och låda😂 men svettig och trött var jag iallafall när passet var slut! 
Måste erkänna att jag längtar till Peaklife slår upp portarna 7 dagar i veckan så man kan träna när det passar💪💪

Snabb fiskgryta 

600 g fisk (torsk och lax) 
1 gul lök
1 stor vitlöksklyfta
1/2 pressad citron
4 dl grädde
100 g Philadephiaost 
1 msk smulade torkade trattisar
Salt och svartpeppar 

Hacka löken och vitlöken, bryn det i smör i en stor stekpanna. Tillsätt grädde, citronsaft, trattisarna och Philadephiaost, smaka av med salt och peppar. Låt puttra ca 5 min så att det såsen tjocknar. 
Skär fisken i kuber, 2*2 cm. 
Lägg i fisken och låt puttra med ca 6-7 min. 

Till fiskgrytan serverade haricoverts🍴

Smakade krämigt och gott👍

Kan tipsa om Coops fina sortiment på frysta grönsaker. Dessa är KRAV-märkta och kanon att ha i frysen när färskvaror lyser med sin frånvaro hemma i kylen. 

Nu ska här pluggas lite👍 Familjen är på hockey och innebandyträning så det gäller att njuta (utnyttja) lugnet här hemma! 

Må gott❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: