lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

En strålande dag!

Kategori: Livsstil

Idag är det inte bara vårsolen som strålar utan även jag😃 Har på förmiddagen varit och presenterat mig på min praktikplats. Så nu är jag förväntansfull och motiverad till att suga i mig så mycket ny kunskap och erfarenheter som möjligt under mina 3 månader👍
Längtar redan tills på måndag! 

Tog mig ca 15 minuter att promenera till rådhuset, så blev 30 minuter härlig vårsolspromenad idag innan lunch☀️
Idag serverades det grönsaker till lunch och en hemgjord "fusk" majjo!

1 ägg, 1 tsk dijonsenap, 1/2 tsk vinäger, salt & svartpeppar, 1 liten vitlöksklyfta. 

Mixa samman allt, häll sedan under tiden mixern går förfullt i olivolja i en tunn stråle (ca 1-1,5 dl). Majjon är klar när den börjat tjockna. Ha lite tålamod😊

Skar blomkålen i tunna skivor och blandade med majjon, slängde även i lite chiliflakes! 

Serverades med bladspenat och groddar, å som lite extra lyx idag unnade jag mig efterrätt!

Några teskedar slank ner😃 Nomnom!

Nu ska det pluggas lite mer inför morgondagens tenta👍

Önskar er en fortsatt härlig onsdag❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: