lchforebro.blogg.se

Optimera din hÀlsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#HÀlsa #Funktionell trÀning#LÄgkolhydratkost#Intervaller# KetonmÀtning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Rotfruktspaj!

Kategori: Recept

Pajen blev klart godkĂ€nd av flera i familjen👍 Annars brukar det vara lite svĂ„rflörtat med vegetariskt och gluten/mejeri-fritt!


Glömde dock ta en bild pĂ„ pajen innan, men sĂ„ hĂ€r sĂ„g den ut Ă„ den smakade mums😊

Pajdeg

2 dl bovetemjöl (SaltÄKvarn)
1 dl mandelmjöl (Kung Matkatta)
1 dl Olivolja
1/2 dl vatten
2 tsk bakpulver
1/2 tsk himalayasalt 

KnĂ„da samman allt och tryck ut i en pajform. StĂ€ll kallt ca 20 min. 
FörgrĂ€dda i 175 grader ca 15 min. 

Finrivna rotfrukter

Finriv 2 morötter, 2 palsternackor och ca 3-4 dl kÄlrot. (De varierar sÄ i storlek)
Finhacka 2-3 gula lökar och 3 vitlöksklyftor. 
Stek allt i rejÀlt med kokosfett, ca 10-15 min. Krydda med svartpeppar, cayennepeppar & himalayasalt.

Smula 100 g fetaost i botten pĂ„ pajskalet, fyll pĂ„ med rotfruktsfrĂ€set. Smula Ă„ter igen 100 g fetaost över och toppa med rotfrukter. 
Vispa samma 4 Ă€gg och en skvĂ€tt vatten. HĂ€ll blandningen över fetan och rotfrukterna. 
GrÀdda i 175 grader ca 25-30 min.

Serveras med en god grönsallad toppad med olivolja😊

Till min lycka blev det kvar till iallafall tvĂ„ matlĂ„dor denna vecka👍

Kram❀

Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: