lchforebro.blogg.se

Optimera din hÀlsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#HÀlsa #Funktionell trÀning#LÄgkolhydratkost#Intervaller# KetonmÀtning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Rotfruktspytt med svarta bönor & feta!

Kategori: Recept

Imorse var vi uppe vid 06.00😊 blev dock förlust i VĂ€sterĂ„s... Men tjejerna var vid gott mod, och jag Ă€r vĂ€ldigt stolt över deras prestationer idag pĂ„ innebandyplan. Grymt bra spel och humöret pĂ„ topp🙏 mycket spel och lite snack, det gillar jag😉

Eftermiddagen har Ă€gnats Ă„t tvĂ€tta matchstĂ€ll, handla mat & laga mat. En mammas vardag😉 Tog Ă€ven en trĂ€ningsfri dag idag👍 kĂ€ndes som att det var dags för det! 

Morgondagen startar med hemmamatch mot Nora Ă„ sen bĂ€r det av hemĂ„t. Det Ă€r nĂ€mligen jag som stĂ„r för söndagsmiddagen😁
Men det mesta Ă€r planerat och klart in i minsta detalj😃 
Har tillagat en vegetarisk- & glutenfri paj, mĂ„ste dock smaka den sjĂ€lv först innan jag lĂ€gger ut den pĂ„ bloggen, sĂ„ blev den lyckad fĂ„r nu recept och bild imorgon👍

KvĂ€llen middag blev: 

Rotfruktspytt med svarta bönor & feta

Riv 1 morot, 1 palsternacka & 1 bit kÄlrot. Finhacka 1 gullök och 1 vitlöksklyfta. Stek i kokosfett pÄ lÄg temperatur i ca 7-8 min. Krydda med himalayasalt, svartpeppar & cayennepeppar efter tycke och smak.
Blanda i ca 1 dl svarta bönor och toppa med en bit feta. 

Nu vĂ€ntar jag hem resten av familjen som Ă€r pĂ„ vĂ€g hem efter en hockeydag i Forshaga😍 Sen blir det soffmys Ă„ GladiatorernađŸ’Ș😃
Önskar er en finfin lördagskvĂ€ll❀

Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: