lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Krämig blomkålssoppa

Kategori: Livsstil

Blev en liten paus i skrivandet😊 helgen gick av bara farten och det gjorde mina två Stockholmsdagar också! 

Men nu är jag hemma igen och njuter av allt mitt❤️
Dagen började med lite bokföringsjobb... Unnade mig en PW efter ett par timmar vid datorn. Kan säga att det var välbehövligt🙏🏻 att sitta stilla är INTE min grej😉

Dagens lunch blev en värmande blomkålssoppa smaksatt med trattkantareller!


Gudagott😊

Ångkoka blomkålen al dente. Mixa den sedan lite slarvigt. 
Häll i 1 dl grädde, 1-2 dl mjölk och lägg i en klick smör. Smula i trattkantareller efter tycke och smak. 
Värm sedan upp soppan och krydda med salt & svartpeppar.  

Snabblagat, nyttigt och så jädra gott! 

Nu blir det pluggeliplugg en liten stund! 

Må gott alles❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: