lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Äntligen fredag!

Kategori: Recept

Gårdagen bara svischade till å så var den slut😉 
Blev iallafall sedvanlig PW på morgonen och tabata by Actic/Bodybalance till lunch. Känner mig pigg och stark😊 

Eftermiddagen ägnades åt att ta hand om vårt eko kött som vi beställt. Gick ihop med familjen och delade på en halv ko. Känns klart mycket bättre att köpa kött på det viset, glada kor som fått växa upp på ekologisk gård med tillgång till utevistelse istället för att handla vakumpackat kött från affären där kon fått växa på konventionellt vis! Ett medvetet och klokt val av oss, man ska värna om god djurhållning.
Nu är frysen full av kött så vi klarar oss ett bra tag👍🏻 

Till middag serverades dock inte kött utan lax!

Ugnsbakad lax

Lägg fyra laxbitar på en hyvlad smörskiva I en ugnsform, salta och peppra efter tycke och smak. Tillaga i 175 grader ca 15 min. 

Sallad

Riv blomkål, hacka ångkokt broccoli och spenat. Häll i olivolja och 1 pressad citron. Krydda med svartpeppar, chiliflakes & himalayasalt. Blanda samman allt! 

Pestosås

2 dl créme fraische 
1 msk pesto
1-2 dl finriven parmesanost

Blanda! 

Smakade toppen😊

Har precis kommit hem från min PW och laddar om för ett spinningpass på Actic. Det gör jag genom att fylla på med blåbär/chiafrö-dryck. 

Jag mixar alltid chiafrön för att garantera att jag kan tillgodogöra mig all näring som finns i dem. 
Har googlat och letat svar på huruvida man måste krossa fröna för att få effekt, och hittat 3 trovärdigt personer som fastslår samma sak! 
Zarah Öberg, Anki Sundin & Anna Hallen. Tre otroligt kompetenta näringsfysiologer som har koll på läget

Har även investerat i en mixerbehållare i keramik. Hittade den på Åhléns👍🏻 Nu slipper jag mixa i plast och få i mig massa onödiga gifter! 
Plastfritt liv fortsätter😃 återigen ett medvetet val! 

Ta hand om er❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: