lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Caesarsallad

Kategori: Livsstil

Unnade mig ett spinningpass till lunch efter att jag varit skötsam och läst mina anteckningar från förra hösten😊
Gick grymt bra idag, helt slut efter 45 minuter! Hade en otrolig kraft i benen, lite förvånad faktiskt! Blev lite sugen på att testa en löprunda i skogen och se om känslan håller i sig även där. Får bli lördag eller söndag! 

Åkte ut till mina föräldrar en sväng på eftermiddagen tillsammans med maken och sonen. Njöt en stund ute i deras fantastiska trädgård, solen värmde gott och till min stora lycka så hade päronen äntligen mognat! Sååå goda😊

Plockade med mig en stor påse hem! Får klura ut vad jag ska göra med dem imorgon😁 Något måste man ju hitta på! 

Ikväll bjöds det på Caesarsallad 

Stek skivad kycklingfilé och bacon. Skölj och riv romansalladen i bitar. Skiva rödlöken i tunna halvmånar. 

Enkel Caesardressing

Mixa 1 ägg, 1 vitlöksklyfta, 1 tsk dijonsenap (Kung Markatta) & 1 msk vitvinsvinäger. 
Kör mixer på full effekt och häll med tunn stråle i 1,5 dl neutral olja (Kung Markatta) 
Ha tålamod den tjocknar så småningom 😉
Blanda sedan i 1 dl finriven parmesanost och svartpeppar efter tycke och smak. 

Använde Änglamarks eko parmesan👍🏻 

Jag brukar lägga sallad och rödlök i botten på tallriken och sedan blanda kyckling & bacon med dressingen. Sedan toppas salladen med den krämiga kycklingen och sedan hyvlas det på lite extra parmesanost! Det kan man ju aldrig få för mycket av😃


Till middagen serverades ett ekologiskt Ripassovin🍷


Ikväll nöjer jag mig med ett glas vin för imorgon kl 9.00 vankas det Bodypump!

Fortsatt trevlig fredag❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: