lchforebro.blogg.se

Optimera din hÀlsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#HÀlsa #Funktionell trÀning#LÄgkolhydratkost#Intervaller# KetonmÀtning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Currykyckling i ugn!

Kategori: Recept

Äntligen helg igen😊 dock Ă€r denna fullspĂ€ckad😉 Lite som vanligt med andra ord! 

DĂ„ fredagarna spenderas i innebandyhallen sĂ„ blir det tidig middag hemma hos oss. 

Idag lagades currykyckling i ugn:

LĂ€gg ca 5-6 kycklingfilĂ©er i en ugnsform. Krydda med svartpeppar. 

Koka ihop:
3 dl grĂ€dde 
3-4 msk fÀrskost (Arla)
1/2 dl soya

Krydda med curry, cayennepeppar och lite mer svartpeppar efter tycke och smak! 

HĂ€ll blandningen över kycklingen och tillaga i 175 grader ca 1,5 h. 


Till kycklingen serverades blomkĂ„lsris! 


BlomkÄlsris
Riv ett blomkĂ„lshuvud i matberedaren. Koka upp en kastrull med saltat vatten och lĂ€gg i blomkĂ„lsrivet( jag sparade hĂ€lften till min couscous) lĂ„t koka upp. HĂ€ll av vattnet och Ă„nga av blomkĂ„len ett par minuter, smĂ€lt i ca 50 gram smör. 

Smakade fantastiskt, kycklingcurry Ă€r en stor favorit hĂ€r hemma😊

Imorgon blir det dop för syskonbarnet och jag har fĂ„tt Ă€ran att baka mina kolakakor till gĂ€sterna. SĂ„ det blir mitt fredagsnöje, medan son och make far ivĂ€g pĂ„ innebandy! 
Förhoppningsvis Àr jag fÀrdig med bakandet nÀr de kommer hem, dÄ hinner vi med lite mystid i soffan ocksÄ innan det Àr dags för sÀngen!

Önskar er en hĂ€rlig fredagskvĂ€ll❀
 

Kommentarer


Kommentera inlÀgget hÀr: