lchforebro.blogg.se

Optimera din hälsa med naturlig mat och ett naturligt rörelsemönster. LCHF#Kettlebells#Paleo#Gi-noll#Njutmetoden#Hälsa #Funktionell träning#Lågkolhydratkost#Intervaller# Ketonmätning#Skogspromenader#Vitalitet#Lycka

Gottig fredagspizza!

Kategori: Recept

Igår eftermiddag/kväll hade vi mysfrämmande☺️ Syster M med familj kom och åt middag med oss❤️ 
Inte så ofta man får tid att ses, så det gäller att vara flexibel och ha lite vilja😉

Det bjöds iallafall på pizza🍕 Testade att baka på bovetemjöl och tyckte faktiskt att det blev helt okey! 

Bovetepizzabotten

1 påse bovetemjöl (SaltåKvarn) 
3 tsk bakpulver
1 tsk salt
1 msk fiberhusk

Blanda samman. Häll sedan i 1/2 dl olivolja och ca 4,5 dl vatten. 
Knåda ihop till en deg och låt svälla ca 5 min. 
Olja in ett bakplåtspapper och tryck ut degen på den. Förgrädda med ett bakplåtspapper på i 225 grader ca 5 min. 

Bred på tomatsås & lägg på valfria tillbehör! 

Vi valde mozzarella, rödlök & färska champinjoner. 

Grädda ca 10 min och lägg sedan på parmaskinka och grädda ytterligare 5 min. 

Strö till sist på ruccola🍴


Klart att servera😊 
Degen räcker till två plåtar! 

Nästa gång ska jag prova att krydda degen lite mer och byta ut hälften av bovetemjölet till pofiber istället. Tror att pizzadegen kan förbättras av det! 

Återkommer med svar under nästa pizzabaktillfälle😉

Må gott❤️

Kommentarer


Kommentera inlägget här: